HomeNowo軼iO firmieRegulaminTw鎩 koszykKontakt
Sklep numizmatyczny zaprasza, 19 wrze郾ia 2018 r. U篡tkownicy online: 63
Pole znajonemu  |  Dodaj do ulubionych
Nowo軼i
Katalog monet polskich obiegowych i kolekcjonerskich, Janusz Parchimowicz, 2013
Nefryt
Cena brutto: 27.00 PLN

10 z, UW Uniwesytet Warszawski, 200. rocznica utworzenia Uniwersytetu Warszawskiego, 2016
NBP - srebrne monety
Cena brutto: 110.00 PLN

Tajemnice r騜a鎍a - NARODZINY JEZUSA - srebrny numizmat
Mennica Polska: Numizmatyka
Cena brutto: 149.00 PLN


Informacje
Plan emisyjny monet
i banknotów w 2018 roku:


Polska Reprezentacja Olimpijska PyeongChang
- 200 zł, 10 zł

Wyklęci przez komunistów żołnierze niezłomni August Emil Fieldorf „Nil”
- 10 zł

Wielcy polscy ekonomiści
Fryderyk Skarbek
- 10zł

Moneta okolicznościowa z napisem 100-lecie odzyskania przez Polskę niepodległości
- 5 zł

Polskie Termopile - Hodów
- 10 zł

100-lecie czynu zbrojnego Polonii amerykańskiej
- 10 zł

Skarby Stanisława Augusta
Henryk Walezy
- 500 zł, 50 zł

Historia monety polskiej boratynka, tymf Jana Kazimierza
- 20 zł

760-lecie Towarzystwa Strzeleckiego Bractwa Kurkowego
w Krakowie
- 10 zł

100-lecie powstania Gimnazjum
i Liceum im. Stefana Batorego
w Warszawie
- 10 zł

POLONIA RESTITUTA
- 10 zł

125-lecie działalności Teatru im. Juliusza Słowackiego w Krakowie
- 10 zł

Niepodległość
- 20 zł (banknot kolekcjonerski)

Stulecie odzyskania przez Polskę niepodległości – Ignacy Jan Paderewski
- 100 zł, 10 zł

100. rocznica odzyskania przez Polskę niepodległości
- 1 zł, 2018 zł, 100 zł

Wyklęci przez komunistów żołnierze niezłomni – Hieronim Dekutowski „Zapora”
- 10 zł

100. rocznica wybuchu Powstania Wielkopolskiego
- 200 zł, 10 zł

Wiadomo軼i

Emisje NBP
Emisja monet NBP 2018

Emisja monet NBP 2017

Emisja monet NBP 2016

Emisja monet NBP 2015

Emisja monet NBP 2014

Emisja monet NBP 2013

Emisja monet NBP 2012

Emisja monet NBP 2011

Emisja monet NBP 2010

Emisja monet NBP 2009

Emisja monet NBP 2008

Emisja monet NBP 2007

Emisje monet NBP 1995 - 2006


 
20 Euro, Austrian Railways - Kolej elektryczna, 2009
Nazwa Cena brutto Cena brutto
20 Euro, Austrian Railways - Kolej elektryczna, 2009
199.00 PLN
249.00 PLN

Producent: Austrian Mint

ID: 1814

Seria: Austriackie koleje

Kraj: Austria
Emitent: Narodowy Bank Austrii
Producent: Mennica Austrian Mint
Stan zachowania monety: I (menniczy)
Nomina: 20 Euro (20 €)
Srebro: Ag 900
Stempel: lustrzany (frosted proof)
字ednica:
34,00 mm
Waga:20,00 g
Nak豉d:
50.000 szt.
Data emisji: 17.06.2009 r.
W zestawie: srebrna moneta kolekcjonerska w kapsule ochronnej, indywidualnie numerowany certyfikat autentyczno軼i (!),stylowe etui, kartonowe opakowanie ochronne

20 Euro, Kolej elektryczna, 2009

Wspania豉 gratka dla fan闚 kolejnictwa! Wyr騜niaj帷e si ciekaw tematyk, przyci庵aj帷ym wzrok bogactwem detali i dopracowanym w szczeg馧ach projekcie urzekaj帷e dzie這 sztuki mincerskiej - srebrna moneta kolekcjonerskao nominale 20 Euro - Kolej elektryczna.

Pi徠a z fascynuj帷ej serii "Austriackie koleje" srebrna moneta kolekcjonerska "Kolej elektryczna" zosta豉 wybita w nak豉dzie 50.000 sztuk stemplem lustrzanym w istniej帷ej od 1194 roku renomowanej mennicy Austrian Mint.

安iatowa renoma, ciekawy projekt i niski nak豉d monety to gwarancja powodzenia Twojej kolekcji!

20 Euro, Kolej elektryczna, 2009

S
rebrna moneta umieszczona jest wraz z indywidualnie numerowanym certyfikatem autentyczno軼i w atrakcyjnym etui koloru bordowego, kt鏎y podkre郵a urok szlachetnego kruszcu.
Do przechowywania wszystkich sze軼iu monet z tej serii mennica przygotowa豉 specjaln, drewnian kaset, kt鏎a widoczna jest na ostatnim zdj璚iu (nie wchodzi ona w sk豉d tego produktu).

Kolejna, a zarazem ostatnia moneta z serii "Austriackie koleje" -
"Kolej przysz這軼i"("The Railway of the Future") - zostanie
wyemitowana w dniu 9 wrze郾ia 2009 roku.

Ta srebrna moneta kolekcjonerska stanowi wyraz uznania i ho責u dla niezwyk貫go wynalazku, kt鏎y u豉twi podr騜owanie oraz transport produkt闚. Austriackie koleje s造n z czysto軼i i punktualno軼i, cz瘰to kursuj i docieraj w najbardziej oddalone g鏎skie zak徠ki. St康 te ciesz si wielkim powodzeniem w鈔鏚 turyst闚 i s chlub Austriak闚.



Na awersie monety zosta豉 uwieczniona wyje盥瘸j帷a z tunelu s造nna, prototypowa lokomotywa elektryczna E-Lok Baureihe serii 1189 ci庵n帷a wagony towarowe. Z uwagi na sw鎩 specyficzny wygl康 i zielony kolor lokomotywa ta potocznie okre郵ana jest jako "Krokodyl". By豉 ona wykorzystywana g堯wnie na odcinku kolejowym obejmuj帷ym prze喚cz Arlberg po這穎n w Alpach na wysoko軼i 1793 m n.p.m. Kolej g鏎ska Arlbergbahn pomi璠zy Landeck (Tyrol) i Bludenz (Vorarlberg), licz帷a 63 km d逝go軼i, zosta豉 zbudowana w latach 1880-1884 pod nadzorem Juliusza Lott w celu po陰czenia Tyrolu i Vorarlberg w Szwajcarii.



Rewers monety przedstawia lokomotyw serii 1189 wraz z poci庵iem osobowym, kt鏎e ukazane s na tle znajduj帷ego si w zachodniej Austrii tyrolskiego zamku Wiesberg. Poci庵 jedzie po rozpostartym nad g鏎skim strumieniem lodowcowym Trisanna -
mo軼ie Trisannabrcke. Na odcinku Arlbergbahn znajduje si 陰cznie 31 tuneli, jak r闚nie 26 du篡ch most闚 i wiadukt闚. Jednak najs造nniejszym mostem jest imponuj帷y most kolejowy nad rzek Trisanna. Wybudowany w latach 1883-1884 most o wysoko軼i 86 m po dwunastomiesi璚znym okresie budowy by najd逝窺zym stalowym mostem na 鈍iecie.



Ze wzgl璠u na rosn帷e naciski osi lokomotyw w 1923 roku most zosta ca趾owicie odnowiony. W 1964 roku konstrukcja stalowa zosta豉 zast徙iona na now. Obecnie most Trisannanadaje specjalnego uroku alpejskiemu krajobrazowi. Stanowi jedn z najbardziej imponuj帷ych budowli na trasie Arlberg i jako atrakcja przyci庵a fotograf闚 z ca貫go 鈍iata.



Kto nie podr騜owa kolej, ten nie zna magii tego 鈔odka lokomocji, charakterystycznego odg這su zestaw闚 ko這wych, potocznie nazywanych ko豉mi, czy odg這su wydawanego przez lokomotyw.

Zdj璚ia lokomotyw okre郵anych jako krokodyle oraz pi瘯ne, alpejskie widoki mo積a podziwia TUTAJ. Histori kolei warszawsko-wiede雟kiej, w tym pierwszych, pionierskich kolei elektrycznych w Austrii w ciekawy spos鏏 opisanoTUTAJ.

From Steam Engines to Electric Power

The Advent of the Electric Train

The fifth coin in the series “Austrian Railways” to be issued on 17th June, 2009, is dedicated to the electric train. What began as a fair ground attraction in 1880 in the Vienna Prater rapidly became the most revolutionary step in transportation since the harnessing of steam almost a century before.

The first electric train in Austria was a small locomotive circling in the great exhibition pavilion in the Prater on the occasion of the Emperor Franz Joseph’s 50th birthday. The same monarch issued a licence two years later in 1882 for the first public electric railway. It used direct current and was a five kilometer long stretch carrying day-trippers from the country town of M鐰ling into the popular Brhl valley. Other short branch lines soon followed.

The introduction of alternating current proved the most reliable for longer railway lines, and in 1911 electric engines using alternating current were put into service on the 90 kilometer stretch to the pilgrimage centre of Mariazell. These engines were to set the trend for future development and in 1913 an agreement between Austria, Germany, Switzerland, Sweden and Norway stipulated the use of alternating current of 15,000 volts. Unfortunately, other railways authorities did not follow suit and today Europe still has no unified electric rail transport.

The First World War interrupted further progress and brought to an end the Austro-Hungarian Monarchy in 1918. The new Austrian Republic found the problem of coal supplies for steam engines almost insurmountable and turned to an old imperial study on electrification of the railways. In the 1920’s the alpine lines of the Arlberg railway and the Salzkammergut railway were converted. Electric power improved not only the performance on steep inclines but also freed staff and passengers from unpleasant smoke concentrations in tunnels.

New engines were developed. One such was the model 1100 which, because of its appearance and green colour, was dubbed the “Crocodile”. Electrification went on until 1940 when the Second World War again brought it to a standstill. Bombing inflicted extensive damage to Austria’s railway lines, but the survival of hydro power stations enabled a rapid resumption of electric powered trains. The conversion of the major lines was completed in the 1950’s. By 1988 only 54% of Austrian lines were electric, but those lines carried 92% of the passenger and freight transport. The era of steam-driven locomotives was at an end.

The obverse of the new 20 Euro proof silver coin shows an electric engine model 1189 (also a “Crocodile”) emerging from the western exit of the Arlberg tunnel. The reverse has one of the loveliest alpine railway scenes for its design: the spectacular Trisanna Bridge on the Arlberg line with Wiesburg Castle and the mountains towering behind. A passenger train pulled by the electric engine model 1100 is crossing the 231 meter long bridge, which at its opening in 1884 ranked as the then longest arched steel railway bridge in the world.

The new coin is struck in 900 fine silver in proof quality only. Each coin in an attractive box is accompanied by a numbered certificate of authenticity. A separate collection case for the six coin series is available for purchase.

The coin goes on sale on Wednesday, 17th June, 2009, and will be followed in September by a coin for “The Railway of the Future”, which will complete the series on “Austrian Railways”.
廝鏚這: Austrian Mint / Wikipedia

Dost瘼no嗆: produkt dost瘼ny




 |  Strona g堯wna  |  Nowo軼i  |  O firmie  |  Regulamin  |  Aktualny stan koszyka  |  Kontakt  | 
oprogramowanie Sklepy internetowe

Sklep numizmatyczny - Polskie i zagraniczne monety kolekcjonerskie, banknoty polimerowe
Monety z這te, monety srebrne, monety Kanonizacja Jana Paw豉 II, monety okolicznociowe 5 z
Numizmatyka: Z這to lokacyjne: Z這te sztabki: Abonament numizmatyczny 2015
Skarby Stanis豉wa Augusta, Kanonizacja Jan Pawe II
Sitemap